Allmänna Villkor
2020-10-14 2020-12-05 17:06Allmänna Villkor
Beställning
Beställning av produkter ska ske genom vår webbutik, via e-post eller telefon. Vid beställning träffas avtal mellan dig och Best Butiker HB (Org-nr: 969794-4214) och du får via e-post en orderbekräftelse som genereras automatiskt av vår webbutik utan manuell översyn.
Best Butiker HB garanterar inte att alla bilder exakt återger produktens verkliga utseende, utan ska ses som illustrationer. Vi reserverar oss också för slutförsäljning och uppenbart felaktiga uppgifter/priser på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter i produktbeskrivning t ex angivande av pris, leveranstid, antal per förpackning, illustration etc. förbehålls Best Butiker HB rätten att korrigera detta i efterhand. Vid sådana tillfällen kontaktar vi dig och informerar om ändringen. Du har då din fulla rätt att antingen acceptera ändringen eller häva köpet.
Genom att klicka på ”Genomför köp” i kassan godkänner du Best Butiker HB köpvillkor. Best Butiker HB följer lagen om distansavtal klicka för att läsa.
Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök kommer att polisanmälas!
Priser
Samtliga priser i vår webbutik är inkl. moms. På kassasidan kan du se alla avgifter och totalpriset.
Expeditionsavgift tillkommer ordrar under ett specifikt ordervärde, läs mer under Betalning & leverans. Denna avgift täcker våra kostnader för behandling, hantering och emballage. Expeditionsavgiften finns alltid angiven i kassan under rubriken Expeditionsavgift.
Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Best Butiker HB inte råder över, t.ex. väsentligt ändrade råvarupriser, prisändringar, valutaförändringar eller ändrad moms.
Bilder
Alla bilder och ritningar skall ses som illustrationer och kan inte garanteras exakt återge varornas utseende, färg eller funktion.
Returer
Vid åberopande av ångerrätt eller byte gäller följande:
Meddela vår kundtjänst inom 14 dagar efter det att du har mottagit beställningen. Du som kund står för returfrakten. Vi återkommer inom 7 dagar med information om ditt returärende.
Meddelande om retur skall innehålla följande information:
- Ordernummer.
- Artikelnummer på produkter som returneras.
- Produktnamn på de produkter som returneras.
OBS! Innan du returnerar varan ska du invänta information om returadress samt returnummer från vår kundtjänst. Skicka tillbaka varan som företagspaket för direktleverans till avtalad returadress.
Varan ska vara i oförändrat skick, dvs. oanvänd, inte förstörd eller skadad. Varan ska vara komplett för att godkännas som retur, vilket innebär att det är ditt ansvar att se till att samtliga i varan ingående delar skickas tillbaka till oss vid en retur.
Observera:
- Uzma.se löser inte ut paket mot efterkrav/postförskott!
- Skicka tillbaka varan som företagspaket för direktleverans till avtalad returadress.
- Be alltid om ett kvitto/följesedel från ditt fraktbolag och spara alltid följesedeln på din returförsändelse tills returen är avklarad.
- Vid retur från dig som kund till oss, är du ansvarig för eventuella skador som kan uppstå under transporten. Tänk därför på att packa varan väl.
- Observera att ångerrätt endast gäller för privatpersoner.